All About Health

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Bodybalance

Av Jeanette Weijnblad - 16 mars 2013 12:17

Bodybalance är en blandning av yoga, tai chi och pilates, där man tränar styrka och rörlighet. Varje pass avslutas med stretching och avslappning.

Detta ger Bodybalance:
§
 Stärker dina mag- och ryggmuskler.
§ Du blir starkare och smidigare i hela kroppen.
§ Förbättrar sin rörlighet och balans
§ Förbättrar hållningen.
§ Minskar stress och spänningar.
§ Ökar koncentrationsförmågan och den mentala närvaron.



Innan jag testade bodybalance så kan jag villigt erkänna att jag hade totalt förutfattade meningar. Jag trodde att det var helt och hållet som yoga (som jag inte ens testat då!) och att jag skulle tycka att det gick för långsamt. Men jag blev glatt överraskad och redan andra gången så märkte jag skillnad vad gällde styrkan i framför allt benen. Avslappningen i slutet ser jag dessutom som ett jättestort plus och som ett bra avslut på passet. Jag rekommenderar alla att åtminstone testa, även om jag vet att det inte är för alla, men du kan faktiskt bli lika överraskad som jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Weijnblad - 22 mars 2013 16:38


Är väl medveten om att det inte blev så mycket bloggat igår, vilket så klart var meningen. Efter promenaden kände jag mig allt mer hängig och till slut efter några timmar så bestämde jag mig för att ta tempen... Mycket riktigt, jag hade feber. Med al...

Av Jeanette Weijnblad - 21 mars 2013 13:07

Eftersom jag inte känner mig på topp just i och med förkylningen så hoppade jag över träningen och satsade på en promenad istället. Man får ju passa på när solen äntligen är framme. Fast det blåste riktigt kallt, så någon värme från solen kände jag t...

Av Jeanette Weijnblad - 21 mars 2013 11:27

Känner du att du behöver gå ner i vikt för att få en bättre hälsa? Då är detta inlägget för dig! Enligt hälsocaochen Bob Greene (har synts flertalet gånger i The Oprah Show) så finns det tre viktiga frågor att ställa sig.§ Varför är jag överviktig? S...

Av Jeanette Weijnblad - 20 mars 2013 19:58


Det blev lite träning trots allt idag. Nejdå, jag tränade så klart inte med ond hals. Det är liksom inte värt risken! Har gett sig med halsen, så självklart blev det då ett pass här hemma i vardagsrummet :) Det blev ett komplett träningspass av ...

Av Jeanette Weijnblad - 20 mars 2013 16:27


Vaknade återigen med lite ont i halsen och ni vet säkert vad det betyder... Ingen träning idag heller. Vill ju träna ju! Men det ska man ju absolut inte göra när man har ont i halsen eftersom det kan leda till hjärtmuskelinflammation och det vill man...

Presentation


Här kommer ni får tips och fakta om allt det mesta inom hälsa; kost, träning, stresshantering osv. Är själv mitt uppe i en viktresa och den kommer den regelbundna uppdateringar om.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Länkar

  • Besökstoppen
  • Follow on Bloglovin

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards