All About Health

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Jeanette Weijnblad - 21 mars 2013 13:07

Eftersom jag inte känner mig på topp just i och med förkylningen så hoppade jag över träningen och satsade på en promenad istället. Man får ju passa på när solen äntligen är framme. Fast det blåste riktigt kallt, så någon värme från solen kände jag tyvärr inte av. Blev ingen lång promenad men helt slut är jag nu. Dumma förkylning!


 


 


 

Av Jeanette Weijnblad - 21 mars 2013 11:27

Känner du att du behöver gå ner i vikt för att få en bättre hälsa? Då är detta inlägget för dig! Enligt hälsocaochen Bob Greene (har synts flertalet gånger i The Oprah Show) så finns det tre viktiga frågor att ställa sig.



§ Varför är jag överviktig? Svarar du: "för att jag gillar chips, pizza, godis osv", tänk efter noga. Vad är den RIKTIGA orsaken? Kanske för att döva ångest? Är du uttråkad, stressad? osv. Vad är DIN orsak?

§ Varför vill jag gå ner i vikt? Beror det kanske på att du ska på en klassåterträff,  bröllop eller kanske finns det påtryckningar från familjen? Ja, detta kanske kan få dig att komma igång, men det kommer inte att hålla i längden. Du ska istället göra det för hälsan skull, att du vill ha ett bättre liv. Kanske har du fått följdsjukdomar på grund av din övervikt eller kanske ligger du i riskzonen för att utveckla t.ex diabetes eller/och hjärtproblematik. Det gäller helt enkelt att ha rätt tanke bakom för att det ska bli bestående. 

§ Varför har jag inte lyckats? Detta beror på att du inte har identifierat och arbetat med den verkliga orsaken bakom ätandet. För att kunna ändra ett beteende, så måste du först ta itu med det VERKLIGA problemet annars är du snart tillbaka i samma dåliga vanor igen.

Presentation


Här kommer ni får tips och fakta om allt det mesta inom hälsa; kost, träning, stresshantering osv. Är själv mitt uppe i en viktresa och den kommer den regelbundna uppdateringar om.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Länkar

  • Besökstoppen
  • Follow on Bloglovin

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards