All About Health

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Jeanette Weijnblad - 16 mars 2013 17:04

Vaknade med ont i halsen så morgonpasset jag planerat fick jag hoppa över. Som tur var så försvann det under dagen så självklart klämde jag in ett pass nu i eftermiddag istället!


Fick bli en genomkörare av hela kroppen på knappt en timme. Dessutom så blev det en halvtimmes promenad tidigare idag. Promenad blev det för att jag kände att jag var tvungen att göra något när jag inte kunde ta passet i morse, men nu blev det ju av ändå så ett plus i kanten ;)


 

Av Jeanette Weijnblad - 16 mars 2013 15:27

Mellanmål är något jag tycker är väldigt svårt och jag tycker att det är något som ska gå fort att fixa iordning. Har nog faktiskt det perfekta mellanmålet som uppfyller det. Supergott är det också!


ca 2 rågade matskedar kvarg (använd en vanlig matsked inte måttet)

valfria bär, ca 1 dl

krossade nötter (jag valde valnöt), ca två stycken

ev. lite, lite (som ett kryddmått) honung om man tycker det är lte surt


 

Av Jeanette Weijnblad - 16 mars 2013 12:17

Bodybalance är en blandning av yoga, tai chi och pilates, där man tränar styrka och rörlighet. Varje pass avslutas med stretching och avslappning.

Detta ger Bodybalance:
§
 Stärker dina mag- och ryggmuskler.
§ Du blir starkare och smidigare i hela kroppen.
§ Förbättrar sin rörlighet och balans
§ Förbättrar hållningen.
§ Minskar stress och spänningar.
§ Ökar koncentrationsförmågan och den mentala närvaron.



Innan jag testade bodybalance så kan jag villigt erkänna att jag hade totalt förutfattade meningar. Jag trodde att det var helt och hållet som yoga (som jag inte ens testat då!) och att jag skulle tycka att det gick för långsamt. Men jag blev glatt överraskad och redan andra gången så märkte jag skillnad vad gällde styrkan i framför allt benen. Avslappningen i slutet ser jag dessutom som ett jättestort plus och som ett bra avslut på passet. Jag rekommenderar alla att åtminstone testa, även om jag vet att det inte är för alla, men du kan faktiskt bli lika överraskad som jag.

Presentation


Här kommer ni får tips och fakta om allt det mesta inom hälsa; kost, träning, stresshantering osv. Är själv mitt uppe i en viktresa och den kommer den regelbundna uppdateringar om.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Länkar

  • Besökstoppen
  • Follow on Bloglovin

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards