All About Health

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Jeanette Weijnblad - 12 mars 2013 20:52

Ett litet tips för alla som har problem med sötsug. Krom bidrar nämligen till att bibehålla normala blodsockernivåer.



Så fungerar de då? Jag har testat att äta krom under en period då jag hade stort sötsug och ja, jag tycker faktiskt att de fungerar! I varje fall för mig.

Jag köpte mina från Top Formula och då kostar det 45 kr + frakt för 90 dagar. 

Har du någon erfarenhet av Krom-tabletter vid sötsug?

Av Jeanette Weijnblad - 12 mars 2013 19:45

Igår skrev jag om vad stress är och vad passar inte bättre än att ta reda på hur stressad man faktiskt är. Därför kommer här ett stresstest för att ta reda på det.  



Stresstest

3 = ofta
2 = en till två gånger i veckan
1 = sällan
0 = inte de senaste veckorna eller aldrig

* Jag känner mig spänd och/eller orolig
* Jag känner mig arg och/eller orolig
* Jag känner mig mig hjälplös och/eller deprimerad
* Jag tycker att det är svårt att slappna av
* Jag har svårt att koncentrera mig
* Jag tycker det är svårt att hinna med saker
* Människor på min arbetsplats/i min hemmamiljö gör mig spänd
* Jag har dålig matsmältning/dålig mage
* Jag har huvudvärk
* Jag har spänningsutlöst nack-, rygg- eller skudersmärta
* Jag har svårt att somna
* Mina händer brukar vara kalla och svettiga
* Jag vaknar tidigt på morgonen, men känner mig trött
* Jag äter när jag känner mig spänd
* Jag dricker alkohol när jag känner mig spänd
* Jag tar medicin när jag känner mig spänd
* Jag biter på naglarna när jag känner mig spänd
* Jag oroar mig för framtiden

Maxpoäng: 54

Ju högre poäng ju mer stressad är du. Dela gärna med dig av ditt resultat om du har lust!

Av Jeanette Weijnblad - 12 mars 2013 15:32

Redan tisdag igen och alltså dags för invägning och mätning. Veckan har gått riktigt bra! Förutom min tillåtna fuskdag så fuskade jag endast med en krämbulle när pappa var och hälsade på. Vad gäller träningen så är jag ÄNTLIGEN igång! Det är så skönt att vara igång igen så ni anar inte. Härligt med träningsvärk också, haha.


Mindre roligt var det att ställa sig på vågen. Trots allt slit i veckan som varit så var det inte mycket till skillnad. Visst, varje hekto ner är bra, men jag blev så himla besviken på att inte få ett kvitto på vågen efter allt slit. Å andra sidan så hade det trots allt hänt något med midjemåttet, så kanske att jag faktiskt byggt lite muskler (som ju faktiskt väger mer än fett) :)


 


Startvikt v. 1: 80,0 kg 

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Invägning v. 6: 78,7 kg   (+1,4 kg)

Invägning v. 7: 77,0 kg   (-1,7 kg)

Invägning v. 8: 76,5 kg   (-0,5 kg)

Invägning v. 10: 75,8 kg   (-0,7 kg) 

Invägning v. 11: 75,6 kg   (-0,2 kg)

Sammanlagd viktminskning: 4,4 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 5: 90 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 6: ?

Midjemått v. 7: 89 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 8: 88 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 10: 87,5 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 11: 87 cm   (-0,5 cm)

Total minskning: 6,5 cm


Presentation


Här kommer ni får tips och fakta om allt det mesta inom hälsa; kost, träning, stresshantering osv. Är själv mitt uppe i en viktresa och den kommer den regelbundna uppdateringar om.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Länkar

  • Besökstoppen
  • Follow on Bloglovin

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards