All About Health

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Jeanette Weijnblad - 10 mars 2013 15:28

Vanlig havregrynsgröt är ju nyttig och bra frukost i sig, men jag gör den ännu lite bättre. Detta är grundreceptet jag använder mig av.


1 dl havregryn (jag använder fiberrika från ICAgottliv)

1 msk krossade linfrön

1 msk ljusa psylliumfrön

2,5 dl vatten

lite salt

 

Av Jeanette Weijnblad - 10 mars 2013 14:38

Började morgonen med lite träning innan frukost. Känns skönt att ha träningen gjord direkt på morgonen tycker jag för då behöver jag inte tänka på det mer sedan. Om jag sedan kör ett pass till senare på dagen eller kvällen så är det bara en bonus!


Detta blev det idag:

Crosstrainer 20 min

Knäböj

Vanliga crunches

Sneda crunches

Balansera på rumpan m. armar sträckta rakt fram, böjda ben uppe från golvet (minns ej vad denna övning heter tyvärr)

Armhävningar på knä


 

Av Jeanette Weijnblad - 10 mars 2013 13:03

Vanligtvis äter jag havregrynsgröt till frukost när jag inte jobbar dag och den här morgonen var inte annorlunda. Dock så testade jag en ny variant. Helt klart annorlunda mot vad jag är van vid, men betydligt nyttigare än äppelmoset jag brukar ha till! Så klart blev det även det obligatoriska gröna teet.


 

Presentation


Här kommer ni får tips och fakta om allt det mesta inom hälsa; kost, träning, stresshantering osv. Är själv mitt uppe i en viktresa och den kommer den regelbundna uppdateringar om.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Länkar

  • Besökstoppen
  • Follow on Bloglovin

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards